Ekonomi

Viking hisseleri iyimser aracı kurum görünümleriyle yükseliyor

Seyahat ve kruvaziyer şirketi Viking Holdings’in hisse senedi fiyatı, Wall Street’teki birçok aracı kurumun olumlu görüş bildirmesiyle Salı günü yaklaşık %1 artarak 29,93 $’a yükseldi. Kısa bir süre önce 1 Mayıs’ta halka açılan şirketin hisse değeri ilk çıkışından bu yana %13’ün üzerinde bir artış kaydetti.

J.P. Morgan ve UBS, şirketin gelişen küresel tatil pazarındaki büyüme potansiyeline duydukları güveni ifade ederek Viking Holdings’i incelemeye başlayan aracı kurumlar arasında yer alıyor. Kapsamın başlaması, ilk halka arzın (IPO) sigortacılarının şirketin hisselerini kapsamaya başlamadan önce belirli bir süre beklemeleri gereken standart bir endüstri uygulamasını takip ediyor.

Viking’in halka arzında Bank of America, JP Morgan Chase, UBS Investment Bank, Wells Fargo, HSBC ve Morgan Stanley gibi büyük finans kuruluşları lider sigortacılar olarak yer aldı.

Kruvaziyer endüstrisinin 2024 yılında rekor bir yıl geçirmesi ve yolcuların daha maliyetli kara alternatifleri yerine denizde tatil seçeneklerini giderek daha fazla tercih etmesi beklenmektedir. Bu eğilim, Norwegian Cruise Line Holdings’in geçen hafta yıllık kâr tahminini ikinci kez yükseltme kararına da yansıdı.

Viking’in rakiplerinin borsadaki performansı ise karışık bir seyir izledi. Norwegian (NYSE:NCLH) ve Carnival (NYSE:CCL), 2023 yılında sırasıyla %63,7 ve %130 gibi etkileyici bir büyüme kaydetmelerine rağmen, hisselerinin bu yıl %17’nin üzerinde düştüğünü görmüştür. Öte yandan, Royal Caribbean (NYSE:RCL) bu yıl hisse fiyatında %14’lük bir artış yaşadı.

JP Morgan analistleri, şirketin 1,90 trilyon dolarlık küresel tatil pazarında pazar payı elde etme konusundaki güçlü pozisyonunu gerekçe göstererek Viking’i 34 dolarlık fiyat hedefiyle (PT) “fazla kilolu” olarak değerlendirdi. Bank of America da Viking’i 35 $ fiyat hedefiyle “satın al” olarak tavsiye ederken, şirketin tanınmış markasını ve yüksek müşteri memnuniyetini oldukça parçalanmış bir sektörde önemli rekabet avantajları olarak vurguluyor. Wells Fargo, Viking’in 11 aylık ortalama rezervasyon penceresini, tipik olarak 6-8 aylık daha kısa rezervasyon pencerelerine sahip olan emsallerine kıyasla daha fazla talep görünürlüğü ve arz yönetimi sunan stratejik bir avantaj olarak işaret ederek “fazla kilolu” derecelendirmesini tekrarlıyor ve 35 $ ‘lık bir fiyat hedefi belirliyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu